четвер, 27 червня 2013 р.

Стратегії нарощування посилальної маси

Щоб не говорили багато оптимізаторів, нарощування посилальної маси є основним і найефективнішим методом просування сайтів. Якісний оптимізований контент, внутрішня оптимізація сайту, оптимальна перелінковка і т. п. теж потрібні, але без хороших посилань складно буде потрапити в топ навіть по хоч трохи конкурентними запитами. Способів дістати достатню кількість посилань існує безліч, наприклад, купівля власне посилань, купівля місць під розміщення статей, обмін посиланнями або статтями. Але покупка посилань - справа не така проста, як здається на перший погляд; тут є багато підводних каменів, не враховуючи які, можна або потрапити під санкції пошукових систем, або, що більш імовірно, витратити гроші даремно, не отримавши результату. Є різні стратегії нарощування посилального масиву, а в рамках кожної стратегії - всілякі тактичні методики.

Основний стратегічний шлях просування - безпосередня купівля дорогих посилань на інших сайтах, - або придбання їх через посилальні біржі, або зв'язуючись безпосередньо з веб-майстрами. Така стратегія, безсумнівно, витратна, але і результат приносить досить швидко, в порівнянні з іншими. Але і тут є велика кількість варіантів.

Закупівля відразу великої кількості не самих слабких посилань по всіх просуваються запитам. До необхідного результату (підвищення позицій і, отже, зростання пошукового трафіку) така стратегія може привести досить швидко, проте пошукові системи, ймовірно, неадекватно поставляться до швидкого зростання посилальної маси і накладуть на сайт санкції, нехай і тимчасові. Метод вимагає великих фінансових витрат, адже у величезній кількості куплених посилань напевно буде істотніше відсоток непрацюючих з тих чи інших причин; їх потім доведеться, у процесі аналізу результатів просування, фільтрувати, купувати на їх місце нові - а це все нові фінансові та часові витрати. Якщо ж будуть застосовані санкції, то кілька місяців сайт не буде отримувати бажаного трафіку з пошукових систем.

Поступова закупівля посилань - метод більш тривалий з точки зору досягнення результату, однак, подібна повільність виглядає більш природною з точки зору пошукових систем. Та й бюджет можна буде розподілити оптимальним чином - відразу стане ясно, які посилання працюють, а які потрібно швидко відфільтрувати. Є варіант розподілу кількості купуються посилань таким чином, щоб кожен день або тиждень купувалося все більше і більше посилань. Отже, постійно визначаючи працюючий тип посилань, можна буде з кожним разом купувати все більш і більш ефективно.

Є шлях, коли перші два-три місяці життя сайту купується лише дуже невелика кількість сильних дорогих посилань. Так роблять з метою збільшити траст - якийсь показник довіри пошукових систем до даного сайту. Ніхто конкретно не знає, що це таке і за якою формулою він розраховується, але вважається, що якщо на сайт стоять посилання з потужних старих авторитетних ресурсів, то і траст високий, і, отже, високими будуть позиції. Складно однозначно сказати, чи застосовна ця стратегія для всіх сайтів, але зате вона може заощадити багато нервів тим, хто переживає за долю свого ресурсу. Втім, користь такої схеми ще і в тому, що перший час господар (або продвиженец) зосереджений не так на масову закупівлю посилань, а на "шліфуванні" самого сайту, його текстах і внутрішньої оптимізації.

Однією з крайнощів можна вважати методику просування, де перше (і тривалий, мало не півроку) час закуповуються лише статті, бажано, вічні, з посиланнями на сайт. Вважається, що пошукові системи відносяться до цього, як до природного росту посилального масиву, особливо якщо статті розміщуються на якісних тематичних сайтах і виглядають натуральною частиною цих сайтів, тобто, не виділені спеціально до розділу рекламних. Природно, це коштує чималих грошей. Маловитратний варіант - обмін статтями, але часто буває проблематично знайти достатню кількість партнерів з сайтами, що володіють потрібними сео-параметрами. Через певний час настає момент, коли статті перестають працювати, і все одно доводиться закуповувати посилання за основними конкурентними запитами. Однак даний метод є гарною (шлях і малоефективною в перший час і досить дорогої) роботою на перспективу, так як вага посилань зі статей на хороших розвиваються сайтах з часом буде зростати і, відповідно, буде збільшуватися їх ефективність. Статті надійніше розміщувати вручну, у перевірених людей, але можна використовувати і хороші статейні біржі, які дають хоч якісь гарантії чесності вебмайстра та індексації сторінок яндексом.

Багато з самого початку починають "світити" адресу свого сайту скрізь, де можна - реєструють його в десятках тисяч каталогів та соціальних закладок, спамлять гостьові книги, форуми та соціальні мережі, скуповують найдешевші посилання, реєструють множинні акаунти на блог-хостингах, де розміщують генерований контент зі своїми посиланнями і використовують інші низькобюджетні і малоефективні методи. І іноді подібна завзятість може привести до результатів - за рахунок нарощування статичної ваги (ВІЦ, ПР) позиції сайту по низькочастотних і середньочастотних запитах (а іноді можна і конкурентні просунути) істотно підвищуються. Мінусів у цієї схеми багато, і головний - це її "миттєвість". У далекій перспективі посилання почнуть поступово пропадати і, як наслідок, позиції будуть просідати. Другий, не менш важливий, недолік полягає в тому, що дуже різке зростання кількості вхідних посилань на сайт може викликати негативну реакцію пошукових систем. На сайт, ймовірно, будуть накладені санкції у вигляді тимчасового (бути може, досить довгого) істотного зниження позицій. Багато часу буде витрачено даремно.

Серед тактичних методів існує набагато більшу різноманітність. Виділимо більш конкретні варіанти просування, незалежно від обраної стратегії.

Ручна закупівля посилань - надійний метод. Продвиженец бачить кожен сайт-донор, аналізує всі його параметри, бачить всі достоїнства і недоліки - знає, за що віддає гроші. Але якщо посилань потрібно закупити багато, то часу на ручний аналіз (а аналізувати доведеться постійно) буде витрачено нерозумно багато. Припустимо, можна автоматизувати аналіз конкурентності запитів, технічних параметрів донорів (ТІЦ, ПР, індексація тощо), але, наприклад, визначити, чи є сайт "природним" або ж створений виключно під розміщення реклами, може тільки людина. Тому зазвичай вручну купуються зазвичай тільки найдорожчі посилання, де не хочеться довіряти свої гроші автоматичним системам.

Повна закупівля на автоматі. Продвиженец довіряє системам купівлі-продажу посилань вибір сайтів і сторінок-донорів, встановлюючи їм лише певні фільтри по параметрах. Спосіб не особливо трудомісткий, але важлива тонка настройка фільтрів, щоб відсоток непрацюючих посилань був мінімальним. Ручна праця, звичайно, не виключений в цій схемі - по-перше, для остаточного відсіювання посилань, по-друге, для вдосконалення фільтрів. Та й дорогі посилання краще купувати вручну у перевірених вебмайстрів.

Можна закуповуватися посиланнями через так звані агрегатори - системи, які використовують свої алгоритми купівлі посилань в основних системах, і надають свої, розширені, можливості для вибору відповідних сторінок (SeoPult, WebEffector, Rookee). Тут відсоток ручної роботи зводиться до ретельного складання посилальних фільтрів. Ці сервіси беруть свій відсоток за послуги, іноді досить істотний, однак просувати сайти з їх допомогою може людина, не розбирається в тонкощах розкрутки. Головним "підводним каменем" подібних систем є повна закритість їх алгоритму. Доводиться довіряти їх творцям. Втім, у них зазвичай є хороші механізми потокової фільтрації купуються посилань, що різко зменшує відсоток ручної роботи.

Досить тонкої є стратегія детального аналізу конкурентів з метою закупівлі посилань на тих же (або аналогічних) сайтах, де розміщуються вони. Аналізувати можна онлайн-сервісами або ж програмою Yazzle, яка де-факто стала стандартом для подібних досліджень. Отриманий список сайтів імпортується в "Вибране" в sape.ru, і значна частина посилань закуповується тільки з цих ресурсів. Це може бути ефективним лише тоді, коли конкуренти стабільно, протягом тривалого часу займають лідируючі місця по цікавлять запитам. Але не варто забувати про інші фактори, що впливають на видачу. Бути може, конкуренти використовують не тільки посилальне просування, тоді буде потрібно їх комплексний аналіз.

Розміщувати статті з мінімумом витрат можна на нових сайтах. Багато вебмастера, у пошуках матеріалу для наповнення своїх сайтів, готові безкоштовно розміщувати тексти з однією-двома посиланнями. І нехай ці ресурси спочатку мають невелику вагу, але поступово вони будуть розвиватися, і посилання в розміщених на них статтях будуть повільно, але вірно, нарощувати свою ефективність. Можна такий метод поєднати з обміном статтями або ж з обміном контекстними посиланнями в старих проіндексованих статтях.

Більш вдалим варіантом є поєднання банальної купівлі посилань з розміщенням прес-релізів і замовних статей на сайтах, які дадуть не просто посилання для впливу на пошукову систему, а й реальний трафік. Якщо стаття буде гармонійно вписана в структуру сайту, то відвідувачі будуть її читати, коментувати, переходити за посиланнями і навіть цитувати, що позитивно позначиться не тільки на посилання ранжирування, а й безпосередньо на відвідуваності сайту, що просувається. Можна поєднувати це з просуванням в соціальних мережах, відео-та блогсервісах для більшої ефективності.

Деякі продвіженцев "старої школи" воліють закуповуватися посиланнями тільки на тематичних сайтах, навіть за тієї умови, що яндекс не вміє автоматично визначати тематику конкретної сторінки і вже тим більше всього сайту цілком. Це може призвести до невиправданого збільшення бюджету і до незначного підвищення ефективності просування. Позитивним моментом є підвищення тиц і, ймовірно, велика природність посилальної маси в очах пошукових систем.

Свої мережі сателітів (допоміжних сайтів, створених для просування основного) - мабуть, самий стабільний варіант для підтримки посилальної маси. Для створення мережі необхідно досить велике вкладення грошей в домени, дизайн, контент, хостинг, проте при правильному підході ці сайти послужать довгим джерелом ваги для просуваються ресурсів. Якщо розумно підійти до виробництва кожного сайту, то ефект буде стабільним. Сайти повинні бути схожі на "людські", наповнення повинно бути читабельним, перелінковка повинна бути наближена до природної схемою посилаються один на одного незалежних сайтів. Маючи кілька таких мереж, можна у багато разів скоротити бюджет на покупні посилання або статті.

Вибрати єдину оптимальну стратегію і тактику просування вкрай складно. Скільки людей, стільки й думок, і багато точки зору можна довести практичними результатами. Можна прикинути таку схему. У перший час роботи сайту, коли його попереднє наповнення вже повністю завершено, почати купівлю постійних статей і посилань середньої ціни для просування по середньо конкурентних запитах. Через якийсь час (місяць-півтора) активізувати закупівлі посилань (наприклад, почати купувати дешевші посилання) і статей, включити просування в блогах і соціальних мережах. Ще через місяць-два включити покупку посилань на "повну потужність", паралельно міняючись статтями і купуючи місця під них. Не можна забувати про те, що статті, куплені назавжди, часто такими не є - вебмастера бувають нечесними, сайти зникають, змінюють домени і т. п., тому навіть "постійна" посилальна маса час від часу вимагає коригування та підживлення.

Немає коментарів:

Дописати коментар