середа, 26 червня 2013 р.

Монетизація блогу

Створити блог може будь-хто. Це питання двох хвилин. Вести блог - вже набагато складніше, але глянувши на величезну кількість особистих щоденників, складається враження, що і ведення блога не є чимось дуже складним і воно також доступно масовому користувачеві інтернету. По суті, так і є; вести блог дуже просто, якщо він призначений для себе і для вузького кола друзів і знайомих. Якщо мова йде про серйозний заробіток на сайті, то ситуація стає набагато складнішою.

Ведення комерційного блогу - це робота. Це не пасивний заробіток, як багато хто собі уявляє. Звичайно, є варіанти, коли блог приносити абсолютно пасивний дохід, але або цей дохід слабкий, або блогів з невеликим доходом багато, і в своїй масі вони приносять істотний прибуток їх власнику та авторові. Варто замислитися - може, треба трохи попрацювати і отримати серйозний дохід? Другим варіантів є створення великої кількості "псевдоблогов" для пасивного доходу на простих варіантах далеко не найприбутковішою реклами. Обидві опції мають право на існування.

Рано чи пізно виникає питання - яка мета існування вашого мережевого щоденника? Ось ніби - і є що писати, і є кому читати, і коментарі є, а задоволення немає. Висновок напрошується сам по собі - блог повинен бути монетизований. Це жодним чином не входить в протиріччя з вашими ідеями донести інформацію до широкого кола читачів. Треба зрозуміти одне - будь-яка праця має бути винагороджена. Ваші читачі і передплатники нічого не втратять від того, що блог буде приносити прибуток. Навпаки, вони отримають ще більше задоволення, адже ваш інтерес буде підживити цілком конкретним матеріальним інтересом. Блог буде регулярно поповнюватися, і всі будуть задоволені.

Один з основних принципів сайтобудування можна сформулювати наступним чином:

Будь-який сайт повинен, принаймні, окупати себе, а, в ідеалі, приносити прибуток його власникові.

Це означає, що будь-який, навіть самий альтруїстичний і некомерційний проект повинен приносити достатньо фінансових коштів, щоб окупати повністю всі витрати на його створення, оновлення та підтримку. Це є абсолютним мінімумом. Витрати можуть бути прямими, як, наприклад, оплата хостингу, доменів, просування, текстів і т. п., а можуть бути і непрямими. Ведучи блог на якомусь із безкоштовних сервісів, ви не витрачаєте грошей. Але ви витрачаєте час на написання повідомлень, на читання і модерацію коментарів, на просування, на коментування чужих щоденників ... все це витрати часу, а час, як не банально це звучить, це гроші, причому, найчастіше, цілком істотні. І їх теж бажано компенсувати цілком реальними грошовими коштами. Це реально, вибачте за тавтологію.

Блог для душі, багато хто вважає, не може і не повинен бути прибутковим. Мовляв, який же він для душі, якщо автор на ньому заробляє? Дурне і абсолютно незрозуміле оману, якщо чесно говорити. Гроші не псують "душу", навіть навпаки, монетизація подібного сайту не призведе до його комерціалізації в гіршому розумінні цього затасканого слова. Адже "для душі" - це головна мета його створення та ведення, а гроші ... гроші - засіб, приємне і, на мою думку, необхідне доповнення, яке дозволить авторові витрачати більше часу на розвиток і розкрутку блогу. А також на отримання задоволення від життя, і, як наслідок, натхнення для написання нових матеріалів, які будуть цікавими читачам щоденника.

Вкладення в блог

 Не варто розглядати варіант створення блогу абсолютно без витрат. Звичайно, такий варіант реальний - створити блог в ЖЖ або подібному сервісі, самостійно писати для нього матеріали, вручну просувати його, витрати часу можуть бути занадто великі, а можливості безкоштовних сервісів можуть бути дуже обмеженими, в тому числі і в плані монетизації.

З обов'язкових початкових витрат можна виділити:

- Купівля домену (від 90 рублів на рік). Можна вибрати домен в будь-якій зоні. Найдешевша зона ru, однак, якщо є ймовірність розміщення матеріалів, які можуть хоч трохи стосуватися порушення якихось законів Російської Федерації (або здорового глузду взагалі), краще вибрати міжнародну зону. Вартість таких доменів починається від 200 рублів на рік, що є несуттєвою витратою для хоч більш-менш серйозного блогу.

Можна купити відразу ж старий домен з показниками. Так, просування його буде полегшено, але є висока ймовірність наявності різних фільтрів від пошукових систем, що залишилися від минулого сайту.

- Купівля якісного хостингу. Хостинг - не та річ, на якій варто економити. Уважно вивчайте відгуки, спілкуйтеся зі службами підтримки різних хостингів. Пам'ятайте, що не буває якісного сервісу за один долар на місяць. З безкоштовних блог-хостингів, які дозволяють прикріпити свій домен, можна виділити Blogger.com від Гугла. Це, мабуть, один з небагатьох безкоштовних варіантів, які можна розглядати серйозно.

Надалі гроші будуть витрачатися, в першу чергу, на просування - в тому числі, вони будуть іти на наповнення блогу; у вас може просто не вистачати часу на самостійне написання текстів. А хороші тексти коштують дорого. Якщо ж блогів планується кілька (що бажано для серйозного заробітку), то залучення сторонніх авторів буде просто необхідною умовою.

Монетизація молодого блогу

 Спробую відразу розвіяти поширену помилку. Багато хто думає, що посилальні біржі типу sape.ru призводять до неминучих санкцій пошуковиків, а "більш серйозні" абсолютно безпечні, хоч вішайте по 100500 статей в день. На жаль - це саме помилка, причому дуже небезпечне. До санкцій може призвести будь-яка система заробітку на рекламі. По суті, ймовірність накладення фільтрів не залежить від рекламної системи. Вона залежить лише від жадібністі вебмастера. Якщо кількість реклами на сайті, включаючи "джинсу" і просто рекламні повідомлення в блозі, перевищує кількість просто цікавої та корисної інформації, то ймовірність потрапляння під санкції починає наближатися до ста відсотків. Не захоплюйтеся. Пам'ятайте, мета - все ж задоволення інформаційної спраги відвідувачів вашого блогу.

 Всі говорять про те, що "пузомеркі" (тиц і ПР) особливо ні для чого не потрібні. І це так, за винятком однієї суттєвої речі - вони дуже сильно впливають на заробіток, на прибуток, яку приносить сайт. Звичайно, трафік теж впливає на прибуток - але багато системи продажу посилань і статей саме тиц і ПР вибрали як основний критерій якості сайтів і як основний критерій ціноутворення. Грубо кажучи, ціна посилання з сайту безпосередньо залежить від величини цих показників. Правильно це чи ні - велике питання, але факт залишається фактом; чим вище і тиц, і ПР, тим більше буде заробіток з вашого блогу в подальшій перспективі.

Виходячи їх вищесказаного, перший час (а воно може бути досить довгим, залежно від швидкості просування і вкладених средтв) дохід з блогу може бути невеликим. Але не варто думати, що сайт з тиц і ПР, рівними нулю, взагалі не може приносити прибуток. Може, і достатню для того, щоб окупилися початкові вкладення.

Монетизація - це не та річ, з якою потрібно поспішати. Неправильні та поспішні спроби витягти багато грошей з блогу можуть призвести до серйозних санкцій від пошукових систем, позбутися яких буде проблематично, простіше буде створити новий сайт.

Один з основних способів монетизації автономного блогу - продаж посилань в різних формах. Це можуть бути і класичні "продажні" посилання в блоках, і "постові", і огляди. Звичайні посилання можна почати акуратно продавати незабаром після того, як сайт увійде в індекс Яндекса і Гугла. Ідеальний варіант для цього - автоматизовані системи типу Sape.ru або Setlinks.ru. Посилання можна продавати безпосередньо в статтях (контекстні посилання); це буде виглядати цілком природно і для читачів, і для пошукових систем.

Постові - це посилання з 1-2 пропозицій, що розміщуються безпосередньо в повідомленнях, або на початку, або наприкінці (частіше). Вони купуються не тільки і не стільки для впливу на пошукові системи, скільки для залучення безпосередніх цільових відвідувачів. Постові можна продавати на блогових біржах типу Blogun.ru, Rotapost.ru або Blogocash.ru. На цих же біржах можна знайти і інші види розміщення реклами.

Повторюся - не варто захоплюватися і розміщувати багато посилань. 4-5 зовнішніх посилань на сторінці (включаючи свої власні) буде цілком достатньо, це і гроші принесе, і не відлякає потенційних рекламодавців, і не приверне можливі фільтри пошукових систем.

Куди логічніше розміщувати великі і грунтовні рекламні пости. Вони будуть виглядати зовсім природно, і посилання в них, якщо розумно їх розмістити, будуть виглядати гармонійно. От хіба що відвертою "джинсою" займатися не варто, читачі не люблять, коли їм впарюють рекламу під виглядом особистої думки блогера. "Джинса" - це публікації, рекламний характер яких схований за видимістю реальної звичайного запису в блозі. Цим грішать багато популярні блогери - і їх можна зрозуміти, адже за такі публікації багато компаній платять великі гроші. Але кожна подібна запис у блозі знижує репутацію автора, адже читачів не обдуриш ... І не треба нікого обманювати, особливо себе. Називайте рекламу просто рекламою, не криючись під вивіскою "моя особиста думка". Хороша сумлінна реклама нікому не шкодить, а тільки допомагає.

Отже, Блогун - одна з найстаріших і популярних блогових бірж. У ній можливі три варіанти розміщення реклами - постової, простий і обширний огляди. Модерація там не дуже хороша, часто потрапляють погані блоги, що є недоліком з погляду оптимізатора, але для вебмастера це цілком непогано і дозволяє мати свою копійку навіть з початківця свою мережеву життя щоденника.

Втім, щоб надходили реальні пропозиції, сайт повинен бути не зовсім "нульовим". Тіц і пр вище нуля, кількість сторінок в індексі яндекса і гугла більше 100, хоч якась відвідуваність, відсутність великої кількості рекламних посилань - все це підніме привабливість блогу в очах потенційних рекламодавців.

В одній статті дозволено публікувати не більше трьох постових (що цілком логічно). Посилання, розміщені у верхній частині поста, цінуються набагато більше, що теж зрозуміло - вони не тільки впливають на пошукові системи, а й приносять істотний трафік.

Інтерфейс у них підкачав; незважаючи на те, що вони його постійно міняють, він, м'яко кажучи, далекий від досконалості. Але це питання звички, звичайно.

Витратьте час на складання грамотного і чіпляється опису блогу. Це відразу приверне увагу рекламодавців. І не публікуйте тільки рекламні матеріали. Пам'ятайте, що запорукою успішної монетизації блогу є його спрямованість на публікацію цікавої інформації, а не на перетворення його на джерело нескінченних грошей. Ці поради актуальні, мабуть, для будь-якої системи монетизації. Заробити можна і на автообновляемом блозі, але чим якісніше інформація і чим частіше вона публікується, тим більше буде прибуток.

Ротапост - система реклами в блогах, основний упор йде на вічні посилання. Система працює практично з усіма популярними блогових движками і безкоштовними сервісами. Різновидів реклами традиційно три - постової, огляд (пише вебмастер) та прес-реліз (пише рекламодавець або оптимізатор).

Перед виставленням цін на рекламу у власному блозі, уважно подивіться (у розділі для рекламодавця) існуючі пропозиції на ринку - для того, щоб не продешевити або поставити завідомо високі ціни, які відлякають покупців. Втім, на перших порах краще поставити ціни нижче середніх.

Є зручна і корисна функція "Продати" - це зворотний пошук заявок. Вам не потрібно чекати, поки оптимізатор знайде ваш сайт, ви можете самі шукати рекламу для розміщення. Це значно збільшує заробіток.

Блогокеш. Одна з топових бірж реклами для блогів. Відразу, на головній сторінці їх сайту, кидається в очі фраза про те, що вживаються всі без винятку сайти. Звучить красиво - але, в реальності, незважаючи на те, що так, приймаються будь-які ресурси, реально знайти рекламодавців можна на "ненульові" блоги. Втім, відсутність модерації дозволяє експериментувати з різними типами сайтів і блогів з метою знаходження оптимальної системи заробітку.

Основна особливість системи - досить активна реклама на всіляких форумах, присвячених просуванню сайтів, блогах і т. п. Тому часто буває складно відрізнити реальні відгуки про сервіс від купівельних або просто від повідомлень від адміністрації Блогокеша.

Але при всьому цьому біржа дуже корисна - дозволяє заробити, по суті, на якому сайті. Чим краще і популярніше сайт, тим більшим буде заробіток. Закон простий. А ще в системі можна торгуватися!

Недоліком можна вважати комісію на виведення грошей (15%), але подібними комісіями страждають багато блогові біржі.

GoGetLinks (ГГЛ). Біржа, на якій можуть заробляти власники різних типів сайтів, не тільки блогери. Великий плюс для рекламодавця - серйозна модерація додаються ресурсів. Для вебмайстра це є суттєвим мінусом, так як політику модераторів гогетлінкс може зрозуміти не кожен. Втім, якщо блог популярний і йому вдалося потрапити в систему, дохід буде стабільно високим.

Ще один недолік - висока прибуток компенсується тим, що таки потрібно працювати: розміщувати огляди та посилання. Втім, якщо сайт серйозний або їх багато, можна найняти фахівця для роботи з ГГЛ.

В системі три формату рекламних оголошень - контекстна посилання (в тексті статті, нової або вже розміщеної на сайті), огляд (пише вебмастер) і посилання-картинка.

Важливим параметром блогу, що впливає на привабливість його для рекламодавців, є (крім тиц і ПР) відсоток проіндексованих посилань. В ідеалі він повинен бути 100%, до цього потрібно прагнути, принаймні, на перших порах. Не розсилайте масово заявки, почекайте, поки проиндексируется перші розміщені посилання.

Надіслані заявки обробляйте якнайшвидше - швидкість розміщення теж є одним з факторів, що підвищують помітність вашого блогу.

Деякі вебмастера надсилають заявки з купою різних, часом суперечливих умов - заносите таких в чорний список. Там вистачає адекватних людей, і не варто задовольняти примхи халявщиків.

В оглядах системи зустрічається багато критики - від неосудності вебмайстрів до відсутності виплат та блокування акаунтів без причини. Тут додати нічого, всюди бувають свої недоліки, а якби подібне мало масовий характер, система б не існувала так довго і успішно.

Монетизація популярного блогу

Звичайно, всі перераховані вище біржі підходять і для старих популярних блогів. Але чому популярність вище (тиц, пр, відвідуваність, кількість передплатників і т. п.), тим можливостей для заробітку більше і сам заробіток теж.

Істотний дохід можуть приносити прямі рекламодавці. Це може бути як банерна реклама сайтів близьких тематик, так і замовні пости або просто посилання в повідомленнях. Шукати подібних рекламодавців можна на форумах з вашої тематики, але взагалі, коли ваш блог стане дуже популярним, вони самі будуть приходити до вас з пропозиціями.

Розміщувати можна партнерські посилання з метою набрати рефералів. Незважаючи на те, що кожен окремий реферал приносить копійки, при великій їх кількості дохід може бути істотним і воістину пасивним. При хорошому описі сервісу, куди веде посилання, відгук від неї може бути дуже високим.

Гарний прибуток при високій відвідуваності може приносити і контекстна реклама (Google Adsense і Яндекс.Директ). Чим більше комерційна і конкурентна тематика, тим вище буде ціна за клік і тим вище загальний прибуток з блогу.

Можна також продавати власні послуги. Послуги можуть бути "віртуальними" - розробка сайтів, просування, консультації, а можуть бути і цілком реальними (ремонт, косметичні послуги, комп'ютерна допомога тощо) Не ​​варто, звичайно, перетворювати блог в інтернет-магазин, адже головна його роль все ж донесення інформації. Але він може грати нехай і допоміжну, але цілком істотну роль у продажу послуг або товарів.

Створіть поштову розсилку. Від якісної цікавої розсилки може бути дуже високий відгук і, отже, дохід. Додайте форму підписки на видному місці у блозі.

У зарубіжному інтернеті популярний ще один варіант монетизації - платний доступ до інформації. Якщо ви можете створювати контент, унікальний не тільки формально для пошукових систем, а й для людей, можете зробити платний розділ. Тільки подбайте про захист, інакше ваша платна інформація скоро стане поширяться безкоштовно без вас.

Варто забути такі види реклами (це стосується будь-яких сайтів):

- Спливаючі вікна в будь-якій формі. Це і відвідувачів відлякає, і приверне санкції пошукових систем.
- Обманні види реклами (vk message і т. п.). Причини аналогічні.
- Реклама, що розміщується в невидимих ​​блоках, в тому числі iframe. Вона може бути джерелом вірусів.
- Реклама, що закриває собою частину корисного контенту. Часто буває простіше закрити сайт, ніж рекламне віконце.
- Відверта джинса. Якщо не вмієте писати правдоподібно, не пишіть взагалі. Читач все зрозуміє.

Взагалі слід пам'ятати, що дуже велика кількість реклами в різних її проявах сильно шкодить будь-якого сайту. Все має бути в міру, тоді і відвідувачі будуть раді (і, отже, реклама буде працювати), і у пошукових систем буде менше приводів для накладення санкцій на ваш блог.

Підбивши підсумки, можна сказати - не поспішайте з швидким заробітком. Робіть блог цікавим, популярним, а гроші прийдуть самі. Заробити на якісному проекті не становить жодної проблеми. Куди складніше зробити і розкрутити такий ресурс, а гроші потім прийдуть самі. Силка на рекламу.

Не пошукове просування сайту

Отримання трафіку крім пошукових систем

 сторично масово вважається, що основний трафік на сайт повинен йти саме з пошукових систем. І, по суті, так воно і є - більша частина відвідувачів, причому цілком цільових при правильному просуванні, йде саме звідти - з яндекса, гугла, Бінга і т. п. Але чи варто обмежуватися тільки пошуковим трафіком? Однозначно, не варто. Наприклад, візьмемо поширену ситуацію, коли цілком якісний сайт, зроблений для людей, з великими трудовими і фінансовими вкладеннями, потрапляє під санкції одній з пошукових систем. Причому часто причина цих санкцій буває незрозумілою навіть після довгої переписки з службою підтримки. Звичайно, можна перенести сайт на новий домен - і там він пропрацює якийсь час, поки знову не потрапить під фільтр, адже причина його, саме порушення пошукової ліцензії, не було усунуто. Останнім часом буває поширена ситуація, коли ресурс потрапляє під санкції в гуглі, при цьому перебуваючи в Яндексі на перших місця. Якщо виправляти ситуацію з гуглом, отже, позиції в Яндексі впадуть. Бувають також ситуації, коли джерела пошукового трафіку себе вичерпали. Сайт знаходиться на вершинах видачі по всіх потрібним пошуковим запитам, всі допоміжні проекти теж, а відвідуваність потрібно і потрібно підвищувати. А семантичне ядро ​​не розширені до нескінченності. Вихід один - якщо не хочеться втрачати сайт, а ще й хочеться розвивати, потрібно шукати альтернативні джерела трафіку. І, повірте, вони є в достатній кількості; і трафік там може бути цілком якісним, часто куди краще, ніж пошуковий. Список методів складений без особливої системи, це просто короткий огляд кожного із способів залучення непошукового трафіку.

Google+ - новая социальная сеть

 Мабуть, самий перспективний метод отримання трафіку - соціальні мережі. Кількість їх учасників весь час зростає, точно так само збільшується і їх активність. Отже, привернути увагу великої кількості людей до сайту буде досить просто. Особливо зараз, коли спостерігається пік популярності подібних проектів і найбільший наплив нових користувачів. Розглянемо, наприклад, нову соціальну мережу Google + (Гугл Плюс, Google+). Почавши працювати в червні 2011 року, вона стрімко завоювала всесвітню популярність і стала, говорячи про тему нашої статті, серйозною підмогою в просуванні сайтів. Цьому сприяє, безсумнівно, майже сто мільйонів зареєстрованих людей. Незважаючи на те, що активність більшості з цих людей, по суті, нульова, а частка Гугл + на світовому ринку соціальних мереж досить низька, використовувати її для підвищення відвідуваності свого сайту можна і потрібно. Точно також, як і використовувати в якості непрямого фактора ранжування в самому Гуглі (маються на увазі поведінкові фактори). У Гугл + є пошук. У російській версії він називається "Теми", в англійській "Sparks". І в цьому пошуку можна і потрібно брати участь і високо ранжируватися. Додавайте потрібні теми до своїх записів. "Кола" також дуже зручні в плані цільового просування, адже можна чітко розмежувати, який контент яким категоріям людей показувати. Наприклад, на основі цього можна організувати платні розсилки або просто розсилки для певних груп відвідувачів. Або ж просто віддавати потрібні матеріали цікавиться саме цими темами людям. Природно, чим більше людей у ​​різних колах, тим краще - просто не забувайте, кого куди логічніше додавати. Ну, і просто просувайте свою сторінку в Гугл +. Публікуйте на ній анонси матеріалів, новини і просто унікальні статті по темі сайту. Вона приведе цільових відвідувачів. Мало того, це має бути сторінка, спрямована на просування всього бренду цілком. На жаль, сторінку з чужим брендом може створити будь-яка людина - лише недавно Гугл почав з цим боротися, видаючи "бейджи" справжнім, офіційних сторінок. Якщо сторінка створюється для сайту, потрібно вибрати пункт "Продукт або бренд".

Вконтакте

Найпопулярніша соціальна мережа в рунеті. Незважаючи на те, що Павла Дурова, творця Вконтакте, звинувачують у тому, що він все скопіював з Фейсбуку, по функціональності Вконтакте багато в чому перевершує "оригінал", а для просування російськомовного сайту його потенціал набагато більший. Почати потрібно з розміщення на видному місці сторінок сайту кнопки "Мені подобається". Поруч з нею слід розмістити кнопку "Рекомендую друзям", що приверне додатковий трафік. І потім необхідно створити групу для свого сайту. Правильне і якісне оформлення групи є дуже важливим і впливає на відсоток вступили в неї людей. Основне меню групи знаходиться в підрозділі "Новости", воно і повинно відразу кидатися в очі і привертати увагу, тому підберіть для нього якісну графіку. Для оформлення груп і сторінок використовується спеціальна наочна вікі-розмітка. Перед тим, як оформляти робочу сторінку, потренуйтеся в "пісочниці", подивіться сторінки успішних сайтів, брендів, компаній і просто відомих людей. Поставтеся до дизайну групи точно так само, як і до дизайну самого сайту. Група повинна бути інтерактивною - мережа соціальна, тому активність учасників мається на увазі. Обговорення повинні створюватися не тільки і не стільки відвідувачами, а й адміністраторами групи для підтримки інтересу до самої групі і до сайту, який розкручується з її допомогою. Можна найняти окремої людини або людей для модерації спілкування та його підтримки. У групі має бути все - текстова інформація, зображення аудіо-та відеозаписи. І не обов'язково це все має бути безпосередньо пов'язане з тематикою сайту; всі ці елементи повинні залучати людей і змушувати їх затримуватися в групі, відвідувати її регулярно, стежити за оновленнями.

Facebook

Найбільша і найпопулярніша у світі соціальна мережа. Просто гріх не використати її можливості для залучення відвідувачів. Багато варіанти, втім, дуже схожі на аналогічні у Вконтакте. Перший крок - розміщення на сторінках сайту кнопки "Like" (Подобається). В один клік користувач мережі додає на свою сторінку інформацію про те, що йому сподобався ваш сайт. Кнопка "Share" дозволить йому поділитися цією інформацією з друзями. За аналогією з Вконтакте розміщуємо "Блок друзів". Чим більше кількість "друзів", тим солідніше виглядає сайт, також цей блок дозволить збирати нових передплатників для вашої спільноти. Для сайту слід також створити свою сторінку (не групою). На відміну від групи, сторінку можуть проглядати навіть незареєстровані користувачі, вона буде індексуватися пошуковими системами. Всі новини, що публікуються на сторінці, потраплять у стрічки новин передплатників.

Twitter

Цей сервіс мікроблогів спочатку був оцінений критично - адже, здавалося б, що можна вмістити в 140 символів, які є обмеженням для одного повідомлення? Незважаючи на це, Твіттер швидко набрав популярність і став невід'ємною частиною мережевий життя і, як наслідок, просування мережевих проектів. Дуже багато знаменитостей, офіційних осіб мають там свої акаунти, причому деякі з них публікують новини самостійно, а також залишають коментарі від свого імені в чужих блогах. Головна його перевага полягає в тому, що пости, разом з посиланнями, дуже швидко індексуються пошуковими системами. Але в цій статті мова не про це, а про безпосереднє трафіку з Твіттера. Налаштуйте кросспостінг - автоматичне додавання заголовків нових статей сайту з вставкою посилання на неї і потрібних хеш-тегів. Твіти можна і просто купити, причому вибирати варто реальні акаунти від реальних людей, а не такі, які створені спеціально для продажу місць під посилання. Фолловінг - ось що буде безпосередньо приводити відвідувачів на сайт. Фоловерів - аналог "друга" у Вконтакте, людина, що читає вашу стрічку новин. На жаль, чекати того, що люди самі знайдуть ваш блог і будуть його активно читати можна довго. Тому фоловерів можна і потрібно купувати на спеціальних сайтах. Причому реальних людей, а не пошукових роботів. Не варто очікувати відразу великої кількості відвідувань з Твіттера, але з урахуванням невеликих витрат і відносно високої якості трафіку, а також впливу не позиції сайту в пошукових системах, займатися цим однозначно варто.

Автосерфи

Древній метод розкрутки сайтів. Точніше, накрутки лічильників. Суть його, коротко, полягає в тому, що користувач запускає спеціальну програму, яка працює у фоновому режимі і завантажує сайти. Користувачеві за це капають якісь копійки, власники сайтів отримують зростаючі цифри на лічильнику. Переглядаючи сайти в ручному режимі, користувач отримує трохи більші гроші, але, в такому випадку, є ймовірність, що циферка на лічильнику принесе реального відвідувача і потенційного споживача послуг. З урахуванням вкрай низькою вартість даного виду просування - можна спробувати, але не варто забувати про поведінкових чинниках; відвідувачі, які не вчинять ніяких дій на сайті, принесе вам підвищення показника відмов у статистиці. І, цілком можливо, участь у афтосерфінге може призвести до блокування лічильників за накрутки свідчень. Це стосується, зокрема, популярного лічильника ЛайвІнтернет, у них строго з обманом. В даний час більшість сервісів для автосерфінгу пропонують послугу виконання завдань. За дуже невеликі гроші можна найняти людей, які будуть здійснювати які-небудь дії на сайті, наприклад, переходи за посиланнями. Це вже будуть цілком реальні відвідувачі. Таким же чином можна "накручувати" поведінкові фактори; за всіма формальними ознаками вони будуть поліпшуватися, звичайно, якщо ретельно стежити за якістю виконання завдань.

Форуми

Дуже серйозне джерело трафіку, причому відсоток цільових відвідувачів звідти може бути вельми високий. Однак цей метод є дуже трудомістким і забирає багато часу. Або грошей, якщо для просування по форумах наймати фахівців. У кожному разі, потрібно знайти якомога більше форумів такої тематики, яка хоч більш-менш відповідає продвигаемому сайту, або таких, де є відповідні розділи. Звичайно, в ідеалі форуми повинні бути активними; але навіть якщо на них ніхто не пише - користь все одно буде, посилання зайвими не бувають, особливо за умови відсутності фінансових витрат на їх придбання. Простановка посилань на форумах - не така проста задача, адже не будемо ж ми спамити? Спам давно не ефективний, так як майже всі форуми, навіть неактивні, нормально модеруються. Та й ніхто з відвідувачів не буде переходити по спамние посиланням. Потрібна копітка ручна робота, для якої, втім, можна найняти професіоналів. Необхідно зареєструватися на форумі, уважно почитати його правила, причому правила часто бувають опубліковані в кожному конкретному розділі в прикріплених темах і їх може бути багато. Витратьте час і зверніть увагу на всі пункти, пов'язані з посиланнями. Часто буває, що посилання розміщувати не просто дозволяється, а ще й потрібно, щоб вони були клікабельними. Якщо розміщення посилань заборонено категорично - не впадайте у відчай. Посилання можна залишати неактивні (просто згадки адреси сайту) або ж просто приводити назва проекту, компанії чи бренду. Це теж зіграє непогану роль. Не поспішайте в перших же повідомленнях залишати посилання або навіть акуратно щось рекламувати. Поспілкуйтеся, влийте в колектив, прийміть участь в тематичних топіках - і лише потім акуратно давайте посилання, причому не тільки на свій сайт, а й на інші, щоб не викликати підозр. Процес підготовки може зайняти і місяці, якщо форум того варто. Пам'ятайте, до постійних учасникам ставлення модераторів м'якше, ніж до нахабним новачкам. Часто посилання можна розміщувати в підписах; це ще краще. Втім, теж не рекомендується вставляти їх туди з самого початку, та й посилання самі повинні виглядати природно, без явно вписаних ключових слів. Навіть якщо вони закриті від індексації, певний трафік підпис принесе. Деякі форуми дозволяють зареєструватися як офіційний представник компанії і вести свою власну тему або навіть розділ. Це коштує чималих грошей, а й ефективність вкрай висока. Крім самого розділу, спілкуючись на всьому форумі, ви будете усіма можливими способами привертати увагу людей саме до свого сайту. Можна завести і свій форум, але просунути його вкрай складно, тому ефективніше буде саме придбання розділів або тем на вже розкручених форумах.

Блоги

Реклама в чужих тематичних блогах теж може принести цільових відвідувачів. У різних блогів є різні види реклами. Найдоступніший і поширений - це "постової", посилання в кінці запису з пояснювальний текст. Постовий може бути розміщений і спочатку. Можна замовити спеціальний пост у блозі, присвячений вашому сайту. Дорого, але вкрай ефективно в плані приросту трафіку. У перші дні буде стрибок, потім падіння - але якась кількість відвідувачів таке повідомлення буде приносити ще довгий час. Якщо бюджет обмежений, можна залишати посилання в коментарях. Це має сенс лише у випадку популярних відвідуваних блогах, у решті коментування буде просто тратою часу. Найчастіше є сенс створити свій блог, який буде допоміжним, інформаційним ресурсом для продає сайту. На ньому повинні розміщуватися цікаві захоплюючі матеріали (у тому числі і мультимедіа), прямо або побічно пов'язані з тематикою основного сайту. Природно, з прямими посиланнями на нього.

Пряма реклама

Безпосередня покупка рекламних місць на тематичних відвідуваних сайтах - один з найефективніших методів реклами за банальним співвідношенню ціна-якість-зусилля, нехай і зі значними витратами. При правильному виборі сайтів, місць для баннера, налаштуванні націлення відгук буде дуже високий. Переконавшись в ефективності розміщення реклами на конкретному сайті протягом місяця, продовжите відразу на довгий термін і попросіть велику знижку. Швидше за все, вам підуть назустріч.

Каталоги статей

Найчастіше каталоги статей використовують для набору дешевої і відносно якісної посилальної маси як заміна фактично померлим звичайним каталогом посилань. Але є сайти, які можуть принести дуже навіть хороший трафік. Наприклад, smi2.ru або newsland.ru. Звичайно, ефективність розміщених статей залежатиме від вашого рейтингу.

Контекстна реклама

Мабуть, найвідоміший метод залучення трафіку, який тісно пов'язаний з пошуковими системами (хоча не завжди). Суть його полягає в купівлі текстової або графічної реклами, яка буде показуватися на сайтах тієї ж тематики, що і ваш, або ж у тих відвідувачів, які цікавилися цією тематикою. Найпопулярніші системи - Google Adwords, Яндекс.Директ, Бігун. Запорука успішної контекстної рекламної кампанії - правильно складене оголошення і точно налаштований таргетинг.

Розсилки

Легальні поштові розсилки один час (у першій половині 2000-х років) були дуже гарною підмогою в первісному просуванні сайту. Якісних сервісів для розсилок було вкрай мало (3 штуки), і мало-мальськи цікава, регулярно виходить розсилка приносила сотні і тисячі відвідувань за мінімальних витрат. Та й цікаві розсилки можна бути порахувати на пальцях трьох рук. Зараз і сервісів стало більше, і кількість розсилок зросла на кілька порядків. Тому розсилку варто розглядати як довгострокове вкладення засобів. На перших порах особливого ефекту в плані просування очікувати не варто, але далі ефективність цього методу буде зростати, приносячи постійних відвідувачів на сайт. На самому ж сайті потрібно обов'язково розмістити форму для підписки. Недоліком подібних сервісів є неможливість самостійного додавання списків своїх передплатників (клієнти, партнери тощо) Подібні розсилки вже коштують великих грошей і здійснюються або своїми програмами на окремих серверах, або на спеціальних сервісах, щоб уникнути попадання сайту в спам-листи.

Вірусний маркетинг

Цікавий, але трудо-і ресурсномісткий метод розкрутки. Просувати таким способом можна і сайти, і компанії, і окремі бренди або продукти. Суть його полягає в тому, щоб створити такий мультимедійний продукт - відеоролик, аудіозапис або зображення - який би зацікавив багатьох людей, і ці люди самі поширювали б його, навіть не підозрюючи про те, що вони роблять вам безкоштовну рекламу. Найпростіший приклад - зробити смішну фотографію, розмістити на ній в помітному місці адресу сайту і поширити її по численних сайтів з приколами. При уявній простоті, ефективність може бути високою, особливо якщо картинок багато. Можна піти далі і створити (швидше, доручити комусь) свій розважальний сайт, де публікувати всі матеріали з явними або прихованими посиланнями на основний проект. Через якийсь час, навіть при невеликій відвідуваності, всі матеріали розтягнуть по інших подібних ресурсів і трафік буде рости сам по собі. Вірусний ролик створити складніше і дорожче. Тут не піде зйомка мобільним телефоном та монтаж "на коліні". Потрібна робота професіоналів, як в технічному, так і в творчому аспекті. А вже вони зможуть зробити якісну стилізацію і під любительську зйомку, і під приховану камеру, і під що завгодно ще. Зате і результат буде незрівнянно вище! І в газеті напишуть, і навіть по телевізору можуть показати, адже "вірус" довірливі журналісти можуть прийняти за чисту монету і не вловити прихованого сарказму. Звичайно, таким чином безпосередній трафік на сайт не отримаєш - цей метод підходить, швидше, для просування брендів і конкретних продуктів, або як провокаційна іміджева реклама. Важливо не переборщити з приколами і стилізацією - основна ідея повинна лежати якщо не прямо на поверхні, то легко вгадуватися.

HabraHabr

Хабрахабр - унікальний сайт. Це свого роду колективний блог, публікації в якому здійснюються самими користувачами. Втім, відбір їх досить строгий, тому відвертої нісенітниці там не знайдеш. Цим і цінна його аудиторія - не тільки кількістю (а воно величезне), а й якістю. Реєстрація тільки за запрошеннями, які можна отримати, опублікувавши цікавий матеріал в "пісочниці", тестовому розділі сайту. Основна тематика - інформаційні технології. Є спеціальний термін - хабраеффект. Якщо хтось залишає посилання на сайт у статті і стаття стає популярною, то сервер не витримує навантаження від потоку відвідувачів і "падає". Якщо ви самі пишете статтю, будьте готові до того, що навантаження може зрости на порядок. Небагато російськомовні проекти можуть похвалитися такою активністю читачів.

Трансляції rssЯкщо на сайті є стрічка rss - її потрібно активно піарити, причому, в ідеалі, що не роздаючи матеріали цілком, а публікуючи лише цепляющие анонси, змушують передплатників переходити на повну версію статті. Більшість сучасних CMS мають вбудовані rss-стрічки. Існує безліч каталогів RSS, куди потрібно додати посилання на свою стрічку. Схожим методом є кросспостінг - одночасна публікація матеріалів на основному сайті (в основному, блозі) і на сторонніх блог-сервісах - Блоггер, ЖЖ, ЧИ і т. п. Однак треба пам'ятати, що пошукові системи не люблять, коли контент на сайті не є унікальним, це стосується особливо нових сайтів, тому відкладіть цей пункт до того часу, коли сайт стане популярним.

Партнерська програма

Відмінний спосіб для "продають сайтів". Закладіть в ціну продукту певний відсоток, який ви можете відраховувати "агентам". А вже вони будуть залучати трафік усіма можливими способами, головне, щоб ці способи були законними. Платити стоїть не просто за кількість відвідувань, а відсоток від конкретних продажів. Метод досить витратний, адже потрібно і програмну частину написати, і найняти працівників, але ефективність його вкрай висока.

Офлайн, він же реальний світ

Чомусь багато хто забуває, що трафік на сайт можна отримувати з "реального життя". Офлайн і онлайн давно вже тісно пов'язані один з одним; практично у будь-якої організації є сайт. Природно, цей сайт потрібно просувати за межами інтернету. Найбільш очевидні речі - друкувати адреса сайту скрізь, де тільки можна. На візитках, флаєрах, вивісках, рекламних площах, упаковці товарів тощо Візитки можна не тільки роздавати безпосередньо людям, а й залишати в людних місцях - офісах, магазинах, ресторанах тощо Флаєра потрібно також активно поширювати; для цього можна найняти студентів. Тим же студентам можна доручити писати адресу сайту на асфальті трафаретом або (що не надто законно) на стінах і парканах. Адреса сайту можна помістити на красиві наклейки і дарувати їх людям. А вони їх зможуть наклеювати на автомобілі, сумки або просто на будь-які поверхні. Яскравий малюнок приверне увагу. Більш дорогий спосіб - замовити сувенірну продукцію з адресою свого сайту. Ручки, сірники, футболки, бандани - все це приверне увагу і до бренду, і до сайту. Ще один варіант - публікація реклами в офлайнових ЗМІ (так-так, вони ще вони залишилися і не зовсім втратили свою актуальність). Реклама в місцевих газетах недорога, ефективність її залежить від тематики та аудиторії сайту. І не забувайте про телебачення, хоч це і дорого.

Поштовий спам

Про всяк випадок треба написати і про такий метод, хоч він і незаконний в усі аспектах. Ефективність його вкрай низька, вартість теж. Не варто псувати імідж сайту або компанії, розкручуючи їх такими способами, навіть з урахуванням того, що притягнення до відповідальності за спам малоймовірно.

четвер, 20 червня 2013 р.

випадаючий список на CSS

Сьогодні хочу представити невеликий «рецепт» створення списку на CSS. Ніякого JQuery, ніякого CSS3 - тільки старий, добрий, кросбраузерності CSS. Приклад досить простий, тому досвідченим товаришам, можливо, буде нецікаво. Будемо реалізовувати випадає з соціальними кнопками.

Тож не будемо довго розмірковувати, перейдемо відразу до справи

HTML

<div class="droplink">
<h3><a href="#">Поделись записью</a></h3>
<ul>
<li class="facebook"><a href="#" target="_blank">Facebook</a></li>
<li class="twitter"><a href="#" target="_blank">Twitter</a></li>
<li class="gplus"><a href="#" target="_blank">Google Plus</a></li>
<li class="vk"><a href="#" target="_blank">ВКонтакте</a></li>
<li class="rss"><a href="#" target="_blank">RSS</a></li>
</ul>
</div>
 
 Я свідомо опускаю загальні моменти, на зразок підключення стилів, щоб коду не розростався. Внизу сторінки я дам посилання на оригінали - там все є.
Що у нас в HTML - звичайний список і незвичайний заголовок. Його незвичайність у тому, що зроблений він гіперпосиланням, яка дозволяє відстежити подія: hover, тобто наведення. Список, що випадає працюватиме при наведенні курсору на заголовок.

CSS

 Для початку розглянемо базові стилі випадаючого списку. Я намагався коментувати кожну рядок коду, щоб було зрозуміліше:

/ * Скинемо відступи * /
. droplink ul,. droplink h3,. droplink h3 a {
padding: 0; margin: 0
}
/ * Базова обгортка * /
. droplink {
width: 200px;
position: absolute;
margin: 10px 0 0 25px
}
/ * Стиль блоку при наведенні * /
. droplink: hover {
height: auto;
background-color: # 3E403D;
border: solid 1px # 3A3C39
}
/ * Тема в звичайному стані * /
. droplink h3 a {
text-align: center;
width: 100%;
display: block;
padding: 12px 0px;
color: # 999;
text-decoration: none
}
. droplink h3 a img {border: none}
/ * Стиль для заголовка при наведенні * /
. droplink: hover h3 a {
color: # FFF;
font-weight: bold;
position: absolute
}

Тут нічого особливого, вказали розміри і стиль блоку, стиль заголовка і для обох елементів - їх стилі при наведенні курсору. Йдемо далі: 

/ * Приховуємо список без наведення * /
. droplink ul {
list-style: none;
display: none
}
/ * Відображаємо список при наведенні * /
. droplink: hover ul {
display: block;
margin-top: 40px
}
. droplink li {display: block}

 Цей код вже цікавіше і показує, як веде себе  випадаючий список при наведенні курсору. У звичайному стані коштує display: none, тобто він не відображається. При наведенні - показуємо його блоком. Ось і весь секрет. Тепер трохи оформимо елементи списку і вставимо іконки:

/ * Стиль елемента списку * /
. droplink li a {
padding: 5px 12px 4px 34px;
margin: 1px;
background-color: # 484A47;
display: block;
color: # FFF;
text-decoration: none;
font-size: 12px;
background-repeat: no-repeat;
background-position: 10px 3px
}
/ * Стиль елемента при наведенні * /
. droplink li a: hover {
background-color: # 999
}
/ * Іконки * /
. facebook a {background-image: url ("icons / facebook.png")}
. twitter a {background-image: url ("icons / twitter.png")}
. vk a {background-image: url ("icons / vk.png")}
. rss a {background-image: url ("icons / rss.png")}
. gplus a {background-image: url ("icons / gplus.png")}

 Ось, власне, і все. Список, що випадає готовий і виглядає досить симпатично. Можна оформити елементи на свій розсуд, додати закруглених кутів та інших «примочок».

Якщо необхідно, щоб список «перекривав» текст під ним при наведенні - дивіться в бік z-index.

Якщо щось незрозуміло або не виходить - питайте в коментарях.
Вдалого дня :)

CSS анімація без проблем

CSS анімація - відносно нова технологія, яка буде активно розвиватися з огляду на простоти і зручності. Не всі браузери поки підтримують анімацію, проте вже є інструменти, що допомагають розробникам у створенні «живих» об'єктів на своїх сторінках.

Я не буду заглиблюватися, що таке css анімація - не про це стаття, та й інформації в мережі дуже багато. Впритул працювати з анімацією не доводилося, тому що попало розповідати теж не хочеться.

Сьогодні ж мова піде про невеликий фреймворці для роботи з css анімацією - animate.css. Чим він хороший?




+ він кросбраузерності (відносно, звичайно) і деякі проблеми сумісності вирішуються за                  допомогою скрипта Modernizr
+ він безкоштовний
+ він підтримує 56 (!) різних ефектів анімації
+ він дуже легко вбудовується в сторінку

Фреймворк поставляється у вигляді одного css файлу, який підключається як звичайно:
<link rel="stylesheet" href="animate.css">

 Після підключення залишилося тільки призначити необхідні класи елементами:
<div class="animatebox animation flash"></div>



З цих трьох класів фреймворком обробляються два - animation і flash. Перший вказує, що блок повинен бути анімованим, другий - який тип анімації потрібно застосувати.

Більше нічого не потрібно писати - все чудово заводиться і працює.
Залишився ще один момент. Вам не потрібно редагувати сам процес анімації, проте - її тривалість потрібно міняти. Дизайнер передбачив це, тому тривалість можна вказати безпосередньо в описі стилів того елемента, якій призначена анімація.
Приблизно так:
.animatebox{
width:35%;
height:200px;
-webkit-animation-duration: 3s;
-webkit-animation-delay: 2s;
-webkit-animation-iteration-count: infinite;
-moz-animation-duration: 3s;
-moz-animation-delay: 2s;
-moz-animation-iteration-count: infinite;
-o-animation-duration: 3s;
-o-animation-delay: 2s;
-o-animation-iteration-count: infinite;
-ms-animation-duration: 3s;
-ms-animation-delay: 2s;
-ms-animation-iteration-count: infinite;

 CSS файл фреймворку важить близько 75 кілобайт. Це багато, тому розробник розбив його на 56 файлів, для кожного типу анімації. Обираєте, що вам потрібно і підключаєте. Дрібниця, а приємно.

середа, 19 червня 2013 р.

SEO верстка. А ваш шаблон дружить з пошукачами?

Про SEO оптимізацію сайтів в Інтернеті написано стільки різного, що іноді навіть не знаєш, в який бік бігти першим справою. На мою думку, якщо сайт не оптимізований всередині, то немає ніякого сенсу проводити оптимізацію зовнішню - ефект буде набагато нижче. Сьогодні поговоримо про те, яким повинен бути шаблон сайту, щоб домогтися максимальної ефективності за частиною SEO.

Основні моменти SEO верстки

Для начала — посмотрим картинку, а по ней уже будем разбираться, что к чему: 

При однаковій кількості контенту (про якість я говорити не буду, це аксіома вже, на мій погляд) який шаблон буде краще як для користувача, так і для ПС? Звичайно той, у якого менше «відволікаючих» блоків. 

- користувач легко знаходить потрібну інформацію, не відволікаючись на пошук. Висока ймовірність, що він перейде почитати далі, а може і друзям буде рекомендувати. Не забуваємо про поведінкові чинники.
- ПК не перелопачує тонну коду, з якого складаються «непотрібні» блоки, у пошуках, власне, контенту для індексації. Безумовно, можна закрити від індексації зайві блоки, як це зробив Сергій Сосновський у себе на блозі, використовуючи Ajax. Але не забуваємо про перший пункт, про користувачів.

Йдемо далі, безпосередньо в код і оформлення тексту. Є кілька видів тегів заголовків, від Н1 до Н6, по наростанню важливості для ПС. 

H1 - на сторінці повинен зустрічатися лише один раз. Це треба запам'ятати як двічі два. Цей тег має найбільшу вагу для ПС, тому при наявності декількох тегів на одній сторінці - ПС з високою ймовірністю не зрозуміють, що робити. І зробити можуть все, що завгодно, аж до присвоєння сторінці статусу переспамленной, з відповідними наслідками. Зазвичай, цей тег застосовують на головній сторінці в назві блогу / сайту і на внутрішніх у назві статті. Втім, дивлячись які у кого мети.
H2 - другий за важливістю тег заголовка. Жорстких лімітів немає, але я теж намагаюся використовувати якомога рідше, в основному для заголовків всередині статті
Н3 - цей тег я застосовую для заголовків статей на головній і короткий зміст на внутрішніх сторінках. Жорстких лімітів немає.
Н4-Н6 - застосовую дуже рідко, немає необхідності. Лімітів використання, знову ж, немає.

З заголовками розібралися, тепер що стосується оформлення тексту. Це не відноситься до верстки, але тим не менше:
Тут теж очевидно, який текст читати зручніше. Суцільна «простирадло» тексту сприймається гірше, ніж структурований текст. Основні моменти оформлення тексту:
- чіткий поділ тексту на розділи за змістом, з використанням тегів заголовків
- оформлення списків відповідними тегами
- виділення ключових слів, щоб оці було за що «зачепитися»

Збільшення семантики SEO верстки 

Кожна сторінка повинна містити обов'язкові елементи:
html із зазначенням стандарту, на основі якого сторінка написана.
head, де підключаються файли стилів, вказується кодування та інші службові речі.
body, власне основний код сторінки
footer, саме тут треба підключати бібліотеки JavaScript і використовувати скрипти. Для прискорення завантаження - саме перша справа. Цей тег із специфікації HTML5, тому поки не зовсім пройшов стандартизацію. Як варіант-підключати скрипти перед закриває тегом body

Перевірити валідність вашого сайту можна тут, офіційний валідатор від W3C
 

Деякі прийоми для швидкої індексації

- Карта сайту. Не тільки у вигляді XML, а й сторінкою в меню. Можна зробити за допомогою двох плагінів - Google (XML) Sitemaps Generator for WordPress і DS Blog Map
поза конкуренцією. або
- Перелінковка. Плагіни YARPP і Related Posts Slider поза конкуренцією. Або варіант без плагінів
«Хлібні крихти» - Breadcrumb NavXT знову ж поза конкуренцією.
- Прибрати «непотрібні» блоки або мінімізувати їх кількість.
- Оптимізувати код сторінки і таблиці стилів.
- Перевірити код на валідність і працездатність.
 
 Взагалі, технічної оптимізації сайту взагалі і шаблоном зокрема потрібно приділяти найпильнішу увагу. Це впливає не тільки на швидкість завантаження, але і на збільшення позицій в пошукових системах.

Ось такий невеликий пост-роздум вийшов. Якщо є що додати, спростувати або покритикувати - ласкаво прошу, коментуйте.
Вдалого всім дня :)


 

 

Оптимізація CSS


Проводячи технічне тестування одного з клієнтських сайтів за допомогою PageSpeed - побачив одне з рекомендованих змін, яке багато хто, навіть імениті розробники, частенько беруть до виду. Оптимізація CSS файлу - не таке вже й критичне зміна, але може здорово допомогти при проходженні валідації і дасть приріст швидкості, нехай навіть невеликий. Для навантажених проектів навіть незначний приріст це вже здорово.

Вся оптимізація полягає в тому, щоб написати CSS файл таким чином, щоб браузер максимально швидко його прочитав. Справа в тому, що вони (в сенсі, браузери) читають файл стилів дещо по іншому, ніж ми з вами звикли читати.


Як браузери читають таблиці стилів?

 Вони читають їх справа наліво. Ми навпаки (я не беру арабів, їм зручніше).
Розглянемо докладніше:

div.nav > ul li a[title]  
 
Побачивши цей селектор, браузер першим справою розбирає a [title], потім переходить лівіше до li, потім ul і, нарешті, div.nav. Самий правий селектор, в даному випадку це a [title] - називають ключовим селектором і по ньому визначають ефективність всієї конструкції в цілому. Як бачимо, браузеру потрібно витратити якийсь час, щоб докопатися до істини. Нехай воно незначне, але якщо таких рядків багато - все закінчується сумно.

Основна думка - уникати подібних конструкцій, адже їх не тільки складно розбирати браузеру, але і людині читати складно. Використовувати максимально прості та ефективні типи селекторів, для полегшення життя і собі і людям.

Які селектори найбільш ефективні?

  
Нижче список селекторів, за зменшенням ефективності.
id (# nav)
class (. nav)
теги (h1, p, li, ul)
суміжні однорангові (h1 + p)
дочірні (ul> li)
нащадки (li a)
універсальний селектор (*)
атрибут (a [rel = "external"])
псевдо-класи та псевдо-елементи

 Здавалося б, використовуємо скрізь id і не знаємо проблем, але не все так просто (хоча багато початківці саме так і роблять) Основна проблема - необхідна унікальність кожного id, звідси невиправдано великий файл стилів, адже потрібно кожен елемент описувати окремо.
З іншого боку - псевдо-класи дуже зручна штука, але і найнеефективніша.


div # block / / ефективно
# block div / / НЕ ефективно

 / / добре
# block
. block
/ / погано
p # block
p.block

 Розберемо приклади. Перше - більш ефективний селектор повинен стояти останнім, для прискорення ідентифікації елемента, до якого застосовується стиль. Друге - класи та ідентифікатори повинні бути унікальні, тому немає сенсу уточнювати, до якого елементу вони відносяться.

 

Кілька порад від розробників Firefox з оптимізації CSS



- уникайте універсальних селекторів
- не використовуйте ідентифікатори разом з тегами і класами
- не використовуйте класи разом з тегами
- уникайте селекторів-нащадків
- теги не повинні містити дочірніх селекторів
- спадкування селекторів - це добре
- використовуйте області дії селекторів

Оригінал статті англійською в репозиторії Гугла. У блозі розробників Mozilla стаття недоступна на момент написання статті, їй вже близько 10 років. Але, з тих пір принципи написання не змінилися і стаття має цінність і зараз.
Що виходить в результаті, чи треба бігти стрімголов і оптимізувати свої таблиці стилів? Ось тут за бажанням, мова йде про мілісекунди прискорення. Можливо, ви навіть не побачите приросту на своїх проектах. Більше того, є якийсь баланс між написанням коду для машин (браузерів в даному випадку) і читаністю. Його теж потрібно враховувати, інакше можна виконати таку оптимізацію CSS, що потім чорт ногу зломить.
Якщо тема зацікавила, рекомендую почитати - Правила написання хорошого коду CSS і технічна оптимізація.
Вдалого дня :)

вівторок, 18 червня 2013 р.

«SEO» блогери. думки вголос

Привіт, шановні читачі. Напевно ви, як і я, підписані на деякі RSS стрічки. Відстежити новини, подивитися чого конкуренти пишуть ... А ще, може бути, ви використовуєте Subscribe для залучення трафіку. Тоді ви напевно вступили в групи і робите там анонси. Або просто підписані на новини групи. І кожен день отримуєте деяку кількість листів з анонсами самих різних статей. В принципі, розмова не про це, а про те, ЩО, ЯК і ДЕ пишуть «SEO» блогери, які анонсують пости.

Що пишуть?


 Пишуть багато різного. Відкриваю добірку за вчорашній день, відразу відсіваю технічні пости, за них окрема розмова. Зупиняюся на SEO постах. Тема потрібна, я не фахівець, навчуся чого нибудь ... Відкриваємо перший пост «DoFollow блоги бла-бла-бла. Список блогів », відмінно, читаємо. Що це таке, навіщо треба, для новачків. Доходжу до посилання внизу статті на список Dofollow блогів - заходжу. Список від січня 2010 (!). У списку 50 блогів. Я не полінувався, перевірив всі - два робочих. ЯК МОЖНА постах ТАКИЙ СПИСОК?

Йдемо далі. Другий пост - «Як наростити тИЦ 20 безкоштовно». Клас, думаю, до апу якраз проиндексируется, буде 20. Іду на блог автора статті, першим ділом перевіряю тИЦ. НУЛЬ. Думаю, хіба мало, йду в сервіс перевірки історії тИЦ - теж нуль. Вісім апів Тіца - жодного разу не було навіть 10. У мене виникає резонне питання - як автор може розповідати, як наростити ТІЦ, сам його ніколи не маючи? Копіпаст з іншого блога? Рерайт? А народ коментах, дякує ...

Це ще не все. Третій пост - «Як розкрутити сайт до 300 відвідувачів за пару місяців» як то так називається. Заходжу ... Навіть не читаючи пост, дивлюся що за блог. Автор - жінка. Основна маса постів - кулінарія і відносини підлог. За SEO другий пост, відвідуваність блогу - в середньому 20-40 унікальних відвідувачів на день. Починаю читати, на другому абзаці автор радить активно застосовувати прогін по каталогах (тут я вже насторожився) ... І ссилочку означає. Підозрюючи недобре, все ж за посиланням йду - список заспамленності каталогів, адалт, все як треба. У мене питання - навіщо домогосподарка полізла в SEO? Решта епітети я озвучувати не буду, статтю теж коменти не став, з ввічливості.

Як пишуть?
 Пишуть з помилками. Причому з такими, що назвати їх опискою просто не можна. І банальний Word їх ну ніяк не пропустить. Причому це не одна стаття, вони всі такі на блозі. Звідси висновок - автор не перевіряє на помилки, постит дещо як. Як можна довіряти такому автора? Де гарантія, що все, про що він пише - працює?
Другий момент - перекладні статті. Ви бачили як переводить Google Translate? А деякі товариші прямо так і вставляють. Блог гумору, не інакше.

Де пишуть?
 Трохи про якість майданчиків. Знову таки вчорашня добірка - пост «Експрес курс створення сайтів» або щось в такому дусі. Заходжу. Бачили сайти на початку 90-х? Ось приблизно теж саме, тільки на WordPress і тема зроблена в Artisteer, з настройками за замовчуванням. І автор продає (!) Експрес-курс створення сайтів. Де логіка? Невже не можна прогулятися по сайтах конкурентів, подивитися, як зроблені їх сайти. Потенційний покупець такого курсу повинен бігти звідти, стрімголов. Треба б поцікавитися конверсією цієї сторінки.

Далі - товариш пропонує охренительно методику заробітку в мережі. Мільйони пропонує, через півроку. Сам займається цим 6 років. А сайт у товариша - типовий ГС. Не запрацював? Чекає сайт з дня на день? Або просто впарюють чергову аферу? Я голосую за останній варіант.

Висновки

 Найцікавіша частина посту. До чого я це все написав?
Перша і основна думка - не варто довіряти всьому, що пишуть в Інтернеті.
Перш, ніж що або застосовувати (Не SEO), особливо на своєму улюбленому блозі - непогано б зробити бекап.
Що стосується SEO - я роблю наступним чином: якщо сайт, який мені щось радить, гірше за показниками або технічному виконанню або незначно вище (краще) - я не сприймаю ці поради як керівництво до дії. Мінімум - інформацію перевіряю ще, максимум - шукаю схожі речі на форумах або у авторитетних блогерів, які спеціалізуються на темі SEO (Cospi.ru, Сосновський, Девакі та інші) Серйозні блоги не дозволяють собі вольностей і неперевіреної інформації, для них добре ім'я краще, ніж похапцем отрерайченний пост.
Якщо Ви автор і впізнали себе або свій блог в цьому записі - не ображайтеся, виправте свої помилки і ніколи так більше не робіть. До речі, ПС враховують поведінкові фактори блогу при його видачі - тому Вам же краще буде від цього.
Якщо Ви новачок у всьому цьому беззаконні і хочете розібратися, як воно все працює - не читайте ГС (говносайти). Буде тільки гірше, заплутаєтеся і помилок наробите. Якщо технічні ще можна виправити, то SEO-помилки виправити набагато складніше.
Вдалого дня!


Поділяємо контент блогу для відвідувачів і передплатників


У наш час високих технологій, особливо в Інтернеті, є ще місця, куди вони не дісталися. І, судячи з усього, доберуться ще не скоро ... Це RSS рідери. Їх багато, але основних, які використовуються в Рунеті - всього два, це Google Reader і Яндекс.Лента (я не розглядаю оффлайн читалки, хоча статистика була б цікава). Вебмастери стараються, впроваджують навороти у свої проекти, добиваються збільшення передплатників, але мало хто згадує про те, що всі ваші красивості не передаються в RSS. Для збереження форматування тексту та підвищення його привабливості потрібно потурбуватися відповідним форматуванням для читалок RSS. Цим і займемося сьогодні ...


Розглянемо цей самий пост, який ви зараз читаєте. Чому потрібно робити поділ контенту?
Читалки трохи більше ніж повністю не підтримують JavaScript.
Обмежена підтримка CSS або взагалі власне форматування.
Якщо в пості присутній деякий код в якості прикладу (як в цьому пості, наприклад), то в стрічку він піде повною плутаниною.
Великі зображення можуть звести з розуму форматування читалок, що зазвичай і відбувається.
Форми якщо і сприймаються, то в 99% випадків неактивні.
RSS стрічки часто перенаправляються на E-mail, який читають з мобільних пристроїв.

У розділенні контенту нам допоможуть старі знайомі - шорткоди WordPress, про які статті вже були. Якраз для початківців. А сьогодні напишемо два шорткода, які будуть відображати свій контент для кожного типу перегляду - окремо для сайту, окремо для RSS стрічки.

FeedOnly
У файлі functions.php додаємо код:

add_shortcode( 'feed-only', 'my_feed_only_shortcode' );
function my_feed_only_shortcode( $atts, $content ) {

if ( is_feed() )
return apply_filters( 'the_content', $content );

return '';
}


Його застосування стандартно, оточуємо якийсь контент тегами і отримуємо профіт:

[ feed-only ] Lorem Ipsum dolor... [/ feed-only ]

 
Тепер про те, як і чому це працює. Банальне умова, перевірка на те, чим запитується сторінка, рідером або браузером. У першому випадку - повертається контент, який укладено між тегами, інакше повертається порожній рядок. Причому, зверніть увагу на apply_filters, виклик цієї функції гарантує, що зміст, який знаходиться всередині змінної $ content буде отримано з повною розміткою і ... Блін, навіщо ці складні подробиці. Хто в темі і так зрозуміє, а хто тільки вчиться - для тих простіше - контент буде виведений як годиться, з розміткою, шорткодамі, якщо вони були. Коротше, все буде добре з гарантією.

SiteOnly

Дуже схожий код, просто один в один, але з невеликими відмінностями:


add_shortcode( 'site-only', 'my_site_only_shortcode' );
function my_site_only_shortcode( $atts, $content ) {

if ( ! is_feed() )
return apply_filters( 'the_content', $content );

return '';
}


 Різниця між двома шорткодамі лише в тому, що цей код повертає потрібний контент, якщо ми НЕ запитуємо сторінку RSS рідером. От і все ... Застосування аналогічно.

А наприкінці дам пару ідей для застосування:
 [ site-only ] [ gallery ] [/ site-only ]
[ feed-only ] Галереи доступны только на основном сайте. Перейдите для просмотра [/ feed-only ]



Ось таким чином можна стимулювати читачів до переходів на основну сторінку для перегляду великих фотографій або ілюстрацій

[ site-only ]Ваша ссылка на халяву![/ site-only ]
[ feed-only ]Уважаемый читатель! Мы тут вам халявы приготовили. Получить ее можно, перейдя на основную страницу[/ feed-only]


 
А так можна грати на одвічної любові до халяви.

Ось і все на сьогодні. Коментуйте, підписуйтесь на оновлення і вдалого вам дня.

Вам потрібна розробка сайтів? Індивідуальний підхід до дизайну, процесу роботи і ціноутворення - непогані аргументи почати роботу зі студією Allara-Studio. До речі, вони займаються не тільки розробкою сайтів, а й просуванням. Віддати проект в одні руки - зазвичай дешевше і надійніше.

Пошукова оптимізація для новачків.


Я не фахівець з SEO, обмовлюся відразу, у мене абсолютно інша спеціалізація. Але є блог, який потрібно просувати, білими і безкоштовними методами. Цей пост, точніше інфографіка до нього - намальована виключно під впливом статей, прочитаних на численних ресурсах і призначена для новачків, тих, які тільки починають оптимізувати свої проекти. У ньому немає вказівок, що робити і як робити - цього добра і так вистачає. Інфографіка покликана показати, як працює SEO, звідки що береться і куди дівається.

Я не претендую на істину в останній інстанції, більше того, я на початку посту говорив, що я не фахівець. Тому у кого є що додати або поправити - прошу в коментарі, поспілкуємося.
Можна звернутися до фахівців, зазвичай це дає кращі результати, особливо в тих випадках, коли власник сайту (такий, як я, наприклад) не надто знається на хитрощах просування, SEO та інших методах. Головне - знайти якісного виконавця, нехай навіть за більшу ціну.

понеділок, 2 квітня 2012 р.

Пошукові сервіси Google

Пошукові сервіси Google Можливості Google не обмежені лише традиційним "джентльменським набором" пошуковика з розширеними налаштуваннями та новинами. Нижче наведено короткий і неповний список сучасних сервісів Google: 1.Gоogle Local - знаходить місцеві підприємства та послуги в Інтернеті 2.Google Mac - пошук по сайтах тематики Apple/Macintosh 3.Google’s University Search - пошук по університетах 4.Google Linux - пошук по сайтах тематики Linux 5.Google GOV - пошук по всіх державних (*.gov) і військових (*.mil) сайтах 6.Froogle - пошук товарів/продукції 7.Google Options – опції 8.Google Map Site - карта сайту 9.Google Features - перелік різноманітних особливостей 10.Google Microsoft - пошук по сайтах Microsoft 11.Google Labs – сервіси 12.Hacker Style Google - у оригінальному стилі 13.Google BSD - пошук по BSD-сайтах 14.Google Наоборот - google в дзеркaльному відображенні 15.Google Schoolar - пошук серед статей, книг, оглядів наукової літератури та підручників 16.Google Firefox - для фанатів Mozilla Firefox 17.Google Fight - поєдинок: потрібно ввести два слова, і пошуковик покаже яке з них посилається на більшу кількість сторінок 18.Google Suggest - можливі варіанти того, що потрібне, з показом кількості сторінок по даному запиту 19.Cheatoogle - пошук по читам і кодах до ігор 20.Google Easter - пасхальний кролик 21.Gmail - пошта від Google 22.Video google - пошук відео 23.Google для мобильников и КПК - міні-версія для зручної роботи з мобільних телефонів і КПК 24.Mobie Google - сервіс для мобільного зв’язку 25.Google Fan Logos - сайт з логотипами на тему Google 26.Google Hiliday Logos - святкові логотипи 27.Офіційні та Неофіційні - логотипи Google 28.Google April Fools - пошук про все, що пов'язане з днем дурнів 29.Google Maps - пошук по картах 30.Google Blog - офіційний блог Google 31.Google News - новини від Google 32.Google Print - пошук Google по мільйонах оцифрованих книг бібліотек Гарварду, Стенфорда, Оксфорда, Мічігану, а також з Нью-йоркської Публічної бібліотеки 33.Google Earth - програма для огляду Землі з космосу 34.Can’t find on google - сайт із переліком запитів, у відповідь на які видається не те, що потрібне 35.GoogleGulp- напої від Google 36.Uncle Sam - "патріотичний" пошуковик 37.Blogsearch - пошук по блогам і ЖЖ 38.Google Webmasters Guidelines - інформація та поради Google для веб-розробників 39.Google Reader - Google Reader 40.Google Code - для кодерів, відкриті ісходники і т.д. 41.Google VPN - безкоштовний VPN-сервіс від Google 42.Google Alerts - відстежує появу нових сторінок на пошуковий запит і повідомляє про це на e- mail 43.Google Answers- можна задати запитання, вказати суму винагороди за відповідь і дочекатися відповіді 44.Personalized Google Search- пошук з врахуванням налаштувань та потреб користувача 45.GoogleStore- магазин з аксесуарами в стилі і з логотипами Google 46.Google Trade Catalogs - каталог товарів 47.Google Personalize Homepage - підлаштування пошуку та зовнішнього вигляду Google під себе 48.Google Base - база даних від Гугл, можна завантажити будь що. Загальновідомо що компанія Google пропонує користувачам мережі Інтернет одну з кращих пошукових систем, проте окрім пошуку Google в своєму розпорядженні десятками додаткових сервісів з широкими можливостями. У цій статті я донесу до Вас інформацію про найголовніші сервісах коротко, щоб Ви змогли отримати розуміння про них. Сервіс Google YouTube надає послуги відеохостингу. Тут Ви можете додавати, переглядати або коментувати ті чи інші відеозаписи. Завдяки простоті і зручності використання YouTube Є найпопулярнішим відеохостингом в світі. Сервіс Picasa - це інтернет програма для роботи із зображеннями і фотографіями. З її допомогою Ви без зусиль зможете редагувати фотографії, переглядати їх у вигляді слайд-шоу, застосовувати до фотографій різні ефекти, створювати колажі і багато ін Служба Gmail - один з кращих в світі сервісів електронної пошти. Крім традиційних функцій поштовий сервіс Gmail включає наступні можливості: - Застосування безпечного з'єднання при підключенню до сервера - Більше 7 Гб дискового простору для зберігання пошти і файлів користувача - Автозбереження листів - Підтримка технології RSS - Вбудована перевірка орфографії - Архівація листів вбудований чат - Робота в автономному режимі в якості поштово-клієнтської програми - А так же мінімум реклами в листах. Наступний сервіс Google Talk являє собою програму миттєвого обміну повідомленнями. За допомогою Google Talk ви можете: - Обмінюватися текстовими повідомленнями - Спілкуватися за допомогою голосового чату - А так же передавати файли Google Wave - це унікальний засіб спілкування. Сервіс включає в себе: - Функції електронної пошти - Миттєву передачу повідомлень - Чат - Веб-форум - Спільне створення і редагування документів. За словами розробників сервіс Google Wave зробить революцію в сфері комунікацій. Запуск програми планується на другу половину 2010 року. Веб-сервіс Google Blogger призначений для простого і комфортного ведення блогів. Серед основних переваг сервісу можна виділити наступні: - Простота і зручність ведення блога - Колективна робота в блозі - Безліч шаблонів для оформлення - Установка різноманітних доповнень до блогу. Сервіс Google Earth дозволяє переглянути за фотографіями з супутників всю поверхню нашої планети. Можливості програми: - Тривимірна модель усієї земної кулі - Величезна кількість довідкових даних - Функцію вимірювання відстаней - Можливість створення власних міток на карті - А так же вбудований авіа-симулятор. Є версія програми для стільникових телефонів. Google Adsense - сервіс контекстної реклами для власників сайтів, які отримують дохід за переходи відвідувачів по рекламних посиланнях і показ реклами. Програма автоматично розміщує відповідні для сайтів оголошення в будь-якому місці сайту, на вибір його власника, а так само надає кілька варіантів оформлення рекламних посилань і докладні звіти про переходи по ним. Сервіс iGoogle - це персональна, головна сторінка користувача на Google або особистий веб-портал користувача. Його функції включають наступні можливості: - Додавання веб-каналів Google - Додавання гаджетів Google - Настройка головної сторінки Google на будь-який смак і для будь-яких потреб. Google Translate - послуга, що надається компанією Google для перекладу частин текстів чи веб-сторінок на іншу мову. Сервіс включає в себе, так само, одночасний пошук інформації з перекладом на іншу мову і функцію читання англійського тексту. Google Reader - це RSS-агрегатор. Користувач може підписуватися на розсилки, використовуючи механізм Google Reader або вказавши потрібний URL адресу. Записи в Google Reader можуть розділятися між декількома користувачами, читання RSS так само можливо в автономному режимі. Сервіс Google Reader працює так само і через мобільний інтерфейс доступу. Сервіси Google Docs і Google Календар призначені для роботи з офісними додатками онлайн. Google Календар - сервіс для планування зустрічей, подій, справ з прив'язкою до календаря. можна задавати час зустрічі, повторення, нагадування, запрошувати інших учасників. Календар вміє відправляти нагадування про заплановані події по e-mail або через SMS. Google Docs - безкоштовний онлайн сервіс, який включає в себе текстовий, табличний процесор і сервіс для створення презентацій. Ми розглянули лише кілька сервісів Google, вони дозволяють використовувати як поширені онлайн послуги, так і різні додатки, з якими ми звикли працювати протягом довгого періоду часу, і навпаки, сервіси які було неможливо уявити без інтернету можуть тепер працювати в автономному режимі. Зазначимо, що можливості Google постійно розширюються, а служби вдосконалюються.